ANDROMÉDA Csillagvizsgáló Egyesület Módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt amelyet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a 2015. szeptember 30. napján Miskolcon megtartott rendkívüli közgyűlés hagyott jóvá. I.
II. 1./ Az egyesület célja, tevékenysége: - magas szintű tudományos tevékenység végzése, kutatás, a tudományág népszerűsítése, - kapcsolatok fenntartása, ápolása hazai és külföldi hasonló tevékenységű egyesületekkel, konferenciák szervezése, - lehetőség biztosítása a csillagászat iránt hobbi szinten érdeklődőknek a közösségi kereteken belül történő munkálkodásra, - nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés, kulturális tevékenység, - az egyesület céljainak, intézményeinek, lehetőségeinek propagálása. Az egyesület jogi személy. Közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. Az egyesület a céljai megvalósításával közvetlenül összefüggő gazdasági tevékenység végzésére jogosult. 2./ Az egyesület feladata: Az egyesület céljainak végrehajtásához megfelelő szervezet létrehozása, a folyamatos működés feltételeinek a megteremtése. Az országban működő más, hasonló rendeltetésű szervezetekkel, egyesületekkel kapcsolatok kialakítása, tudományos találkozók szervezése. III. 1. Az egyesületnek: a.) rendes tagjai b.) pártoló tagjai és c.) tiszteletbeli tagjai lehetnek. Az
egyesület rendes tagjává választható az a jogi személy és magánszemély, aki a
belépési nyilatkozatban az egyesület alapszabályát elfogadja, és a tagsági
viszonyból származó kötelezettségek teljesítését vállalja. A tagság
létrejöttének és fenntartásának feltétele a tagdíj határidőben történő megfizetése. Az
egyesület tagjává választást a jelölt – a megfelelően kitöltött és aláírt
belépési nyilatkozat benyújtásával – kérelmezheti. A nyilatkozathoz mellékelni
kell két tag ajánlását is. Amennyiben jogi személy kéri felvételét, mellékelni
kell a szervezet igazolását arról, hogy nevében ki járhat el képviselőként a
tagsági jogok gyakorlása során. Az
ajánlásokkal ellátott belépési nyilatkozatot az egyesület elnökének címezve
kell benyújtani. A kérelmet az elnök terjeszti a közgyűlés elé, és az egyesület
tagjává választásról a Közgyűlés egyszerű szótöbbséggel dönt. 2. Pártoló tag lehet az a természetes és jogi személy, aki belépési nyilatkozatában vállalja az egyesület erkölcsi és anyagi támogatását, és az egyesület alapszabályát elfogadja, valamint pártoló tagsági díjat fizet. A pártoló tag az egyesület folyamatos működésében nem vesz részt. 3. Tiszteletbeli tag lehet az a természetes személy, aki erkölcsi, anyagi, szakmai, tudományos támogatásával hosszabb időn keresztül segíti az egyesületet céljai megvalósításában. IV. A tagsági viszony felvétellel
keletkezik. A
tagsági viszony megszűnik: a) a tag
kilépésével, amelyet az egyesület képviselőjéhez kell írásban bejelenteni. A
tag kilépettnek tekintendő a kilépő nyilatkozata képviselő általi
kézhezvételének napjával; b) a tag
kizárásával; c) a tag
halálával, vagy jogutód nélküli megszűnésével; d) a
tagsági jogviszony felmondásával. Az
elnök dönt első fokon a tagkizárás ügyében, másodfokon az egyesület
közgyűlése jár el. Az elnök fegyelmi
ügyében a közgyűlés dönt. A közgyűlés határozatával szemben fellebbezésnek
nincs helye, a közgyűlés határozata jogerős és azt kizárólag a bíróság előtt
lehet megtámadni. Kizárandó az egyesület tagjai közül ˇ az a tag, aki tevékenységével, magatartásával vagy mulasztásával az egyesület céljainak megvalósulását veszélyezteti (ide nem értve a felmondás alapját képező tagdíj fizetési mulasztást), ˇ az a tag, akit bíróság jogerős és végrehajtandó szabadságvesztés büntetésre ítélt és a közügyektől eltiltott. E magatartások esetén kizárás helyett figyelmeztetés is alkalmazható, az elkövetett magatartás súlyosságához, egyszeri vagy ismételt jellegéhez igazodóan, ezekkel arányosan. A taggal szembeni eljárás szabályai ez esetben is megegyeznek a kizárásra alkalmazandó szabályokkal. A kizárási eljárást első fokon – az elnök ügye kivételével – az elnök folytatja le. Az eljárás megindítását bármely tag írásban kezdeményezheti, a tudomására jutott tények és körülmények részletezésével, illetve a rendelkezésre álló bizonyítékok megjelölésével, csatolásával. Az eljárás megindításáról az elnök dönt. Az eljárás alá vont taggal az eljárás megindítását és az ellene felhozott okokat, annak bizonyítékait közölni kell, továbbá lehetőséget kell biztosítani számára, hogy védekezését és bizonyítékait előadja. A tag az eljárás során jogi képviselőt is igénybe vehet. A tagot a kizárást tárgyaló ülésre – ha ilyet tart az elnök - meg kell hívni, és itt is lehetőséget kell adni számára, hogy védekezését megfelelően előadhassa. A taggal az elnök kizáró határozatát írásban közölni kell. A határozatnak tartalmaznia kell a kizárás indoklása körében az annak alapjául szolgáló okokat, tényeket, illetve azok bizonyítékait. A határozatnak tovább tartalmaznia kell az igénybe vehető – egyesületen belüli és kívüli – jogorvoslatról szóló pontos és kifejezett tájékoztatást. A
kizárt tag a kizárással kapcsolatos határozat ellen a határozat kézhezvételétől
számított tizenöt napon belül az egyesület közgyűléséhez fellebbezéssel élhet.
A fellebbezésben meg kell jelölni, hogy a kizáró határozat megváltoztatását
milyen okból kívánja (jogszerűtlenség, ideértve az alapszabály sérelmét is,
illetve megalapozatlanság), és köteles az erre vonatkozó bizonyítékait
megjelölni. A közgyűlés összehívására jogosult személy a fellebbezés érdemi
tárgyalásra alkalmasságáról a fellebbezés kézhezvételét követő 30 napon belül
döntést hoz. Ha a közgyűlés összehívására
jogosult személy megítélése szerint a fellebbezés érdemi tárgyalásra nem
alkalmas, úgy arról a fellebbezőt a megadott 30 napos határidőn belül írásban
értesíti azzal, hogy az írásbeli értesítésben pontosan meghatározza a
fellebbezés hiányosságait és felhívja arra, hogy a hiányosságokat a felhívás
kézhezvételétől számított 15 napon belül pótolja. Ha a fellebbező a
hiányosságokat pótolja, úgy az összehívó köteles az egyesület közgyűlését a
fellebbezés megtárgyalására legkésőbb 30 napon belül összehívni. Alkalmas
fellebbezés esetén az összehívó köteles az egyesület közgyűlését a fellebbezés
megtárgyalására legkésőbb 30 napon belül összehívni. A tag védekezésének és
részvételének lehetőségét a közgyűlésen is biztosítani kell, azzal, hogy a
határozat meghozatala során az érintett tag a kérdésben nem szavazhat. A
tag tagsági jogviszonya kizárás esetén a következő időpontokban szűnik meg: ˇ
az Elnök döntése esetén a kézhezvételtől
számított 15 napos fellebbezési határidő leteltét követő napon, ˇ
fellebbezés esetén, az elnök döntését helybenhagyó határozat meghozatalával, illetve az
Elnök vonatkozásában a közgyűlés határozatának
meghozatalával. A
tagsági jogviszonyt a közgyűlés harminc napos határidővel felmondhatja, ha a
tag hat hónapon keresztül az elnök írásbeli – póthatáridőt tűző, és az ismételt
mulasztás jogkövetkezményeire kifejezetten felhívó – felszólítása ellenére elmaradt
a tagdíj megfizetésével. Az
írásbeli felszólításban fel kell hívni a tagot arra, hogy amennyiben a
felszólítás alaptalan, vagy mulasztását ki kívánja menteni, adja elő az ezekkel
kapcsolatos tényeket és bizonyítékokat. A felszólításnak továbbá tájékoztatást
kell adni az esetleges fizetési kedvezményekről is. A tagsági jogviszony felmondás esetében a felmondási idő leteltével szűnik meg. V. 1./ Az
Egyesület rendes tagjainak jogai: a)
részt vehetnek az Egyesület Közgyűlésén,
ott tanácskozási (ideértve a felszólalást és a kérdések feltételét is),
indítványozási, észrevételezési és szavazati jogot gyakorolhat; b)
bármely társasági tisztségre
választhatnak és megválaszthatók. Kiskorú tag csak életkorának megfelelő olyan
tisztségre választható, mely képviseleti joggal nem jár; c)
jogosultak részt venni az Egyesület
rendezvényein; d)
igénybe vehetik az Egyesület által
nyújtott kedvezményeket, e)
a testületi szervek vezetőitől, valamint
a tisztségviselőktől tájékoztatást kaphatnak. Az
Egyesület rendes tagjainak kötelességei: a)
kötelesek megtartani az Alapszabály és
egyéb egyesületi szabályzatok rendelkezéseit, illetőleg az Egyesület szerveinek
határozatait; b)
kötelesek teljesíteni az Egyesület
tevékenységével kapcsolatosan önként elvállalt feladataikat, és tőlük elvárható
módon elősegíteni az Egyesület célkitűzéseinek megvalósítását; c)
kötelesek a tagdíjat késedelem nélkül
befizetni; d)
nem veszélyeztethetik az egyesület
céljainak megvalósulását és az egyesület tevékenységét. A
tag és a vezető tisztségviselő kérheti a bíróságtól az egyesület szervei által
hozott határozat hatályon kívül helyezését, ha a határozat jogszabálysértő vagy
az alapszabályba ütközik. A
határozat hatályon kívül helyezése iránt attól az időponttól számított harminc
napon belül lehet keresetet indítani az egyesület ellen, amikor a jogosult a
határozatról tudomást szerzett vagy a határozatról tudomást szerezhetett volna.
A határozat meghozatalától számított egyéves, jogvesztő határidő elteltével per
nem indítható. Nem
jogosult perindításra az, aki a határozat meghozatalához szavazatával
hozzájárult, kivéve, ha tévedés, megtévesztés vagy jogellenes fenyegetés miatt
szavazott a határozat mellett. 2./ Az egyesület pártoló és tiszteletbeli tagjának jogai: - részt vehet az egyesület közgyűlésén, - javaslatokat, észrevételeket tehet az egyesület működésével kapcsolatban. Az egyesület pártoló és tiszteletbeli tagjának kötelességei: - az alapszabály betartása, - az egyesület erkölcsi, anyagi támogatása. VI. Az egyesület szervei a következők: a.) Közgyűlés b.) Elnök c.) Titkár A közgyűlés: 1.
A Közgyűlés a tagok összessége, az
Egyesület döntéshozó szerve. 2.
A Közgyűlés rendes és rendkívüli lehet.
Rendes Közgyűlést az Egyesület évente egyszer tart. A közgyűlés döntéseit
főszabály szerint ülés tartásával hozza meg. 3.
A közgyűlés
ülésének összehívása, a napirend megállapítása, a közgyűlés helyének kijelölése. A
Közgyűlés ülését az elnök, akadályoztatása esetén a titkár írásban hívja össze. Rendkívüli
Közgyűlést kell összehívni a tagok legalább egyharmada által aláírt kérelemre,
melyben megjelölik az összehívás okát és célját. A Közgyűlést össze kell hívni,
ha azt az illetékes törvényszék elrendeli. Össze kell továbbá hívni a szükséges
intézkedések megtétele céljából akkor is, ha: ˇ
az egyesület vagyona az esedékes
tartozásokat nem fedezi; ˇ
az egyesület előreláthatólag nem lesz
képes a tartozásokat esedékességkor teljesíteni; vagy ˇ
az egyesület céljainak elérése veszélybe
került. Ez
utóbbi esetekben összehívott közgyűlésen a tagok kötelesek az összehívásra okot
adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az egyesület
megszüntetéséről dönteni. A
Közgyűlést az elnök írásban hívja össze. Döntésével megjelöli a közgyűlés
napirendjét, továbbá kijelöli annak helyét és időpontját. A
közgyűlés ülése főszabály szerint az egyesület székhelyén tartandó, de az
összehívó határozhat az ülésnek a székhelyet magában foglaló megye (főváros)
területén egyéb alkalmas helyszínen történő megtartásáról is. A
közgyűlési meghívónak tartalmaznia kell: ˇ az
egyesület nevét és székhelyét; ˇ az ülés
idejének és helyszínének megjelölését; ˇ
az ülés napirendjét. A napirendet a
meghívóban olyan részletességgel kell feltüntetni, hogy a szavazásra jogosultak
a tárgyalni kívánt témakörökben álláspontjukat kialakíthassák. A meghívóhoz
csatolni kell továbbá az írásbeli előterjesztéseket is. Szabályszerűnek
az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább tizenöt nappal az
ülés időpontját megelőzően írásban a megküldött meghívó útján értesülnek. Ha
a döntéshozó szerv ülését nem szabályszerűen hívták össze, az ülést akkor lehet
megtartani, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúlag
hozzájárul az ülés megtartásához. Az
elnök a közgyűlés összehívását megelőzően a napirend tervezetét megküldi a
tagoknak azzal, hogy arra a kézhezvételtől számított öt napon belül
észrevételt, illetve újabb napirendi pontokra vonatkozó indokolt indítványokat
tehetnek. A határidő lejártát követően a beérkezett javaslatokat és
észrevételeket figyelembe véve az elnök összeállítja a közgyűlés napirendi pontjait. Ha az
összehívó a napirend kiegészítése iránti kérelemről nem dönt vagy azt
elutasítja, a közgyűlés a napirend elfogadásáról szóló határozat meghozatalát
megelőzően külön dönt a napirend kiegészítésének tárgyában. Ehhez azonban az
szükséges, hogy valamennyi szavazásra
jogosult jelen legyen, és a napirenden nem szereplő kérdés
megtárgyalásához egyhangúlag hozzájáruljon. 4.
Az ülés
lebonyolítása: Az
ülés megnyitását követően ki kell jelölni a közgyűlés tisztségviselőit, akik: a
levezető elnök, a jegyzőkönyv-vezető, és a 2 jegyzőkönyv hitelesítő és a 2
szavazatszámláló. A
közgyűlést az egyesület elnöke vezeti le, akadályoztatása esetén a titkár látja
el a levezető elnöki teendőket. A
jegyzőkönyvvezetőt a levezető elnök kéri fel. Jegyzőkönyvvezető nem tag (tagi
képviselő) is lehet. A
jegyzőkönyv hitelesítésére a levezető elnök két jelen lévő egyesületi tagot kér
fel, akik vállalják, hogy a közgyűlés egészén végig jelen lesznek, és
aláírásukkal hitelesítik a felveendő jegyzőkönyv tartalmát. Szavazatszámlálók
személyét a levezető elnök jelöli meg a jelenlévő tagok közül. Ezt
követően meg kell állapítani a közgyűlés határozatképességét. A
határozatképességet minden határozathozatalnál vizsgálni kell. Ha egy tag
valamely ügyben nem szavazhat, őt az adott határozat meghozatalánál a határozatképesség
megállapítása során figyelmen kívül kell hagyni. Határozatképesség
esetén a közgyűlés szavaz a napirend esetleges kiegészítéséről, ezt követően a
napirend elfogadásáról. A
közgyűlés ülésének rendjéért a levezető elnök felel. Megadhatja a szót, figyelmeztethet
az előre megadott időkeret túllépésére, illetve a tárgytól való eltérésre. A
levezető elnök megvonhatja a felszólalótól a szót, ha az a figyelmeztetés
ellenére tovább folytatja az arra okot adott magatartását. Rendzavarás esetén
figyelmeztetéssel élhet, illetve ez okból felfüggesztheti a közgyűlés ülését. A
napirend megnyitása után a levezető elnök vitára bocsátja a megküldött
előterjesztést, megállapítja a felszólalások időkeretét, levezeti és lezárja a
vitát, majd levezeti a szavazást. Az Egyebek napirendi pontban tájékoztatók, szavazást
nem igénylő beszámolók tárgyalhatóak. A
Közgyűlés ülései nem nyilvánosak, azon
a tagokon és az ügyvezetésen kívül a közgyűlés összehívására jogosult által meghívottak és az alapszabály vagy a
közgyűlés határozata alapján tanácskozási joggal rendelkező személyek vehetnek
részt. 5.
A közgyűlés
határozatképessége A
Közgyűlés határozatképes, ha azon a szavazásra jogosult tagok több, mint fele
jelen van. Ha
az egyébként szabályszerűen összehívott Közgyűlés a megjelent szavazásra
jogosult tagoknak az előírtnál alacsonyabb száma miatt határozatképtelen, fél
óra várakozás után a közgyűlés a meghívóban meghirdetett napirendi pontokban a
megjelent szavazásra jogosult tagok számára tekintet nélkül határozatképessé
válik, ha a közgyűlés meghívójában a távollét e jogkövetkezményére és a meghatalmazott képviselő igénybe
vételének lehetőségére a tagok figyelmét kifejezetten felhívták. A
közgyűlés ez esetben a napirend kiegészítéséről nem határozhat. 6.
A szavazás
módja, a határozatok közlése: A
Közgyűlés határozatait általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel
hozza. Szavazategyenlőség esetén a javaslatot elvetettnek kell tekinteni. Szavazati
joggal valamennyi rendes tag rendelkezik. Titkos
szavazást rendelhet el a Közgyűlés az elnök előterjesztésére vagy a szavazásra
jogosult tagok egyharmadának kezdeményezésére. Személyi kérdésekben a szavazás
minden esetben titkosan történik. Az egyesület céljának módosításához és az egyesület megszűnéséről szóló közgyűlési döntéshez a jelenlévő szavazati joggal rendelkező tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges. A Közgyűlés határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 8:1. § (1) bek. 1. pont], élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján ˇ kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy ˇ bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő
jogügyletben, illetve meghozandó döntésben egyébként érdekelt. ˇ aki ellen a határozat alapján pert kell indítani; ˇ akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki az
egyesületnek nem tagja; ˇ aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi
befolyáson alapuló kapcsolatban áll. A szavazás során elsőként az előterjesztéshez érkezett
módosító javaslatokról szavaznak, és ez után az elfogadott módosító
javaslatokkal egységes szerkezetbe foglalt végleges szövegről szavaznak. A
szavazást követően a levezető elnök szóban kihirdeti a döntést. 7.
Jegyzőkönyvezés A
közgyűlés egészéről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia
kell a közgyűlés helyét, idejét, a határozatképesség megállapítását, a
közgyűlés megválasztott tisztségviselőit, az elfogadott napirendet, a napirend
keretében elhangzott hozzászólások összefoglalását, a meghozott döntéseket. 8.
A Közgyűlés
hatásköre: A
Közgyűlés kizárólagos hatásköre: a)
megválasztja és – ha tisztsége
ellátására méltatlanná válik – visszahívja az Egyesület vezető tisztségviselőjét,
illetve az egyesület tisztségviselőit, könyvvizsgálóját, továbbá megállapítja
esetleges díjazásukat, b) határoz
az Elnök által előterjesztett fontos, az Egyesületet érintő ügyekben, és
kialakítja az Egyesület álláspontját az aktuális kérdésekben, melyet az Elnök
köteles képviselni; c) elfogadja
vagy módosítja az alapszabályt, illetőleg az Egyesület egyéb szabályzatait; d) az Elnök előterjesztése alapján dönt a
tagfelvételi kérelmekről; e) tárgyalja
a tagok által előterjesztett indítványokat; f) elfogadja
az éves költségvetést, az Elnök szakmai beszámolóját, illetve a számviteli
beszámolót, annak mellékleteivel együtt (kiegészítő melléklet). A számviteli
beszámoló elfogadásához egyszerű szótöbbség szükséges. g) a
vezető tisztségviselő feletti munkáltatói jogok gyakorlása, ha a vezető
tisztségviselő az egyesülettel munkaviszonyban áll; h) az
olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet az egyesület saját tagjával,
vezető tisztségviselőjével, az esetleges Ellenőrző Bizottság tagjával vagy ezek
hozzátartozójával köt; i)
a jelenlegi és korábbi egyesületi tagok,
a vezető tisztségviselők és az esetleges Ellenőrző Bizottsági tagok vagy más
egyesületi szervek tagjai elleni kártérítési igények érvényesítéséről való
döntés; j)
határozathozatal a más egyesülettel való
egyesülés, illetve az egyesületekre való szétválás egyes kérdéseiben
(egyesülés, illetve szétválás elhatározása, egyesülési – szétválási terv,
illetve a kapcsolódó számviteli beszámolók, egyesülési – szétválási szerződések
elfogadása) k) az
egyesület megszűnésének elhatározása, a végelszámoló kijelölése. 9.
Közgyűlés ülés tartása nélkül (távszavazás). A közgyűlés döntését a személyi kérdések, továbbá
az éves költségvetés, illetve az éves számviteli beszámoló elfogadásának
kivételével távszavazás útján is meghozhatja. Távszavazásra kész, döntésre
teljes egészében alkalmas határozattervezet bocsátható. A távszavazást az elnök rendeli el és kezdeményezi,
akként, hogy a határozattervezet szövegét a tagok részére, az általuk megadott
postai vagy elektronikus elérhetőségre a kézhezvétel igazolására alkalmas módon
megküldi, azzal a felhívással, hogy a tagok a tervezet kézhezvételétől
számított legalább nyolc napos, a felhívásban megjelölt határidőn belül
adhatják le „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” szavazatukat. A felhívásban meg
kell jelölni a szavazat leadásának módját is. Ha bármely tag a szavazat leadására rendelkezésére
álló határidőn belül ülés összehívását indítványozza, az elnök köteles
összehívni a közgyűlés ülését, melynek a kérdés kötelező napirendi pontja. A szavazásra megszabott határidő utolsó napját
követő három munkanapon belül – ha valamennyi tag szavazata ezt megelőzően
érkezik meg, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napjától számított három
munkanapon belül – az elnök megállapítja a szavazás eredményét, és azt további
három munkanapon belül közli a tagokkal. A szavazás akkor érvényes, ha a szabályszerűen lebonyolított
szavazás során legalább annyi szavazatot megküldenek az elnökség részére,
amennyi szavazati jogot képviselő tag jelenléte a határozatképességhez
szükséges lenne ülés tartása esetén. A határozathozatal napja a szavazási
határidő utolsó napja, ha valamennyi szavazat korábban beérkezik, akkor az
utolsó szavazat beérkezésének napja. Az elnök A közgyűlés az egyesület tagjai sorából 2/3-os minősített többséggel, titkos szavazással elnököt választ. Az elnök megbízatása 5 éves, határozott időtartamra szól. A választás bármely tag jelölése vagy erre a célra létrehozott jelölőbizottság jelölése alapján történhet. Az egyesület vezető tisztségviselője kizárólag az egyesület elnöke. Az elnök újraválasztható. Az elnököt tevékenységéért a közgyűlés által megállapított díjazás illeti meg. Az egyesületet az elnök képviseli. Az elnök akadályoztatása esetén a titkár utólagos beszámolási kötelezettség mellett korlátozás nélkül képviseli az egyesületet. Az egyesület vagyonának kezelését az egyesület elnöke végzi, pénzforgalom lebonyolítására bankszámlát nyit. Az elnök hatáskörébe tartozik, mindazon kérdések eldöntése, amelyet az alapszabály nem utal a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe. Az elnök
feladatai különösen: a)
a Közgyűlés összehívása, b)
a Közgyűlés levezetése, c)
konferenciák és más rendezvények
szervezése, d)
a Közgyűlésről felvett jegyzőkönyv
hitelesítésére felkérés, e)
az Egyesület működésének irányítása, f)
utalványozási jog gyakorlása, g)
képviseli az Egyesületet, h)
nyilvántartja a tagságot, i)
nyilvántartja a tagdíjak befizetéseit, j)
gondoskodik az egyesület működésével
kapcsolatos iratok megőrzéséről és azok folyamatos kezeléséről. Az elnök munkájáról minden évben a rendes közgyűlésen köteles beszámolni. A
vezető tisztségviselő a Ptk. 3:22. §-ában és a 3:26. §-ában rögzített
összeférhetetlenségi, illetve kizáró szabályok irányadóak. A titkár A közgyűlés az egyesület tagjai sorából 2/3-os minősített többséggel, titkos szavazással titkárt választ. A megbízás határozatlan időtartamra szól és visszavonásig érvényes. A választás bármely tag jelölése vagy erre a célra létrehozott jelölőbizottság jelölése alapján történhet. A titkár az egyesület tisztségviselője és nem vezető tisztségviselő. A titkár feladatai: 1. az elnök konzultánsaként működik, 2. az elnök akadályoztatása esetén vezeti a Közgyűlést; 3. tájékoztatja a tagokat az Egyesület munkájáról. VII. 1. Az egyesület cél szerinti tevékenységéből, illetve a vállalkozási tevékenyégéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani. 2. Az Egyesület vagyoni eszközei Az
Egyesület bevételei: a) tagdíjak, b) az
Egyesület rendezvényeinek bevételei, c) adományok. 3.
Az egyesület tagja belépéskor, illetve
tagsági jogviszonya folyamán évente tagdíjat köteles fizetni. A
tagdíj mértékét évente a közgyűlés jogosult meghatározni. Évközbeni belépéskor
a tagdíj a belépés negyedévétől az év hátralévő részére időarányosan számított
mértékű, melyben a belépés hónapja egész hónapnak számít. A tagdíjat negyedéves
fizetés esetén az adott negyedév első hónapjának 15. napjáig, éves fizetés esetén egy összegben előre a tárgyév február 15. napjáig kell megfizetni,
készpénzben az elnöknek átadva, vagy közvetlenül az egyesület bankszámlájára
történő átutalással. 4.
Az Egyesület pénzeszközeinek felhasználása Az
Egyesület pénzeszközeinek célszerű felhasználására éves költségvetést készít. A
következő évre szóló költségvetést és az előző év gazdálkodásáról szóló
beszámolót az elnök terjeszti a Közgyűlés elé jóváhagyás végett. Az
Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. 5.
Az
egyesület bankszámlája feletti rendelkezési jog az elnököt önállóan illeti meg. 6.
A pártoló tagok évi 2.000,-Ft összegű tagdíjat
fizetnek. Az így megállapított tagdíj az alapítás évében érvényes. A
későbbiekben fizetendő tagdíjat a közgyűlés állapítja meg. VIII. Az egyesület pecsétjének felirata: ANDROMÉDA Csillagvizsgáló Egyesület A pecsét őrzésének a helye az egyesület székhelye. Ugyanitt történik az egyesület nyugtatömbjének és házipénztárának őrzése.
IX. 1.
Az egyesület jogutód nélkül megszűnik,
ha: -
a tagok kimondják megszűnését; vagy -
az arra jogosult szerv megszünteti. - az egyesület megvalósította célját vagy az egyesület céljának megvalósítása lehetetlenné vált, és új célt nem határoztak meg; vagy
2.
Az egyesület jogutódlással szűnik meg,
ha más egyesülettel egyesül, illetve egy vagy több egyesületre szétválik. X. Elnök: Braskó Sándor An.: Szatmári Ibolya Lakcíme: 3529 Miskolc, Középszer u. 36. 4/3. sz. Titkár:
Zsámba István An: Tompa Erzsébet Krisztina Lakcíme: 3524 Miskolc, Klapka Gy. u. 24. 7/2. sz. XI. 1.
A tagjegyzék jelen alapszabály – nem
nyilvános, elkülönítetten kezelt – mellékletét képezi. 2.
A jelen alapszabályban nem szabályozott
kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyesülési
jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és
támogatásáról szóló 2011. évi CXLXXV. törvény, illetve a kapcsolódó egyéb hatályos
jogszabályok rendelkezései irányadóak. Alulírott,
mint az ANDROMÉDA Csillagvizsgáló Egyesület elnöke aláírásommal igazolom, hogy
a jelen egységes szerkezetbe foglalt alapszabályban a dőlt betűvel szedett
rendelkezések a közgyűlés 4/2015. (09. 30.) sz. határozatával elfogadott
alapszabály módosításon alapuló szövegrészek. Jelen egységes szerkezetbe
foglalt alapszabály a 2015. szeptember 30. napján kelt módosítással egységes
szerkezetbe foglalt, jelenleg hatályos szöveget tartalmazza. Miskolc, 2015. szeptember 30. ----------------------------------------- Braskó Sándor elnök |